Tuesday, July 19, 2011

My 1st Day @ new office....

hurey...hureyyy.... akhirnya aku dh pindah ofis baru.. memang heppy, tp skru2 kt badan aku ni rasanya mcm dh longar satu persatu.. mana taknya, angkut barang, pasang barang, ngemas lagi... pendek kata, segala kerja mcm org pindah tu, aku tgh rasa la nih... naseb baik en hubby tolong aku semalam.. ringan sket keja aku... dia takut jugak kalau bini comei dia ni muda2 dh longgar segala2 skru badan ni.. kang belum tua lagi dah x leh pakai... kena pulak dia mikir nk cari ganti aku pulak.. zaman skrg pun nk minang org lagi mahal dari minang keta.. tu yang dia risau tu...hehehe... sabo ye bang... gurau2 je.. utk hilangkn panas di luar dalam badan nie...

panas luar, boleh dok depan e cond bagi sejuk .. panas dalam ...ni yg paling lemah nie... haduiii... ada je manusia yg bikin panas..  tak paham la kekadang manusia mcm ni... tah apa ada dalam paler hotak dia gaknya... ada pepatah kata, x igt la pepatah melayu ke jawa ke..omputih ke... " jangan bermimpi untuk memimpin seseorang di hati, jika x mampu memimpin nya di tangan "... ( taip ikut apa yg ingat je ler..) maksudnyer senang jer... tak payah gatal2 nk menjaga hati orang kalau tak mampu nak jaga tangan nya.. eh..!! mcm x betul je...hehe.. x per la tu...  paham2 sendiri je yer..

manusia memang dilahirkan dengan keegoan... kerana dari sifat itulah, kita akan mengejar kemajuan dalam diri kita.. sedar atau tidak, dalam keegoan sebenarnya terselit cabaran untuk diri sendiri... mcm masa remaja2 dulu, dgn bangga & ego nya, kita kata, aku kalau dh abes belajar nti, aku nk keja bagus2.. nk keja banyak duit.. nk pinang artis.. kekonon nya lah... itu kan ego... rupa rupanyer, dlm kata2 tu trselit cabarn utk diri sndiri, yg kita berazam untuk mencapainya.. sbb tu ego tu perlu dlm diri kita... TAPI... ha.. ada  tapi pulak tu... kita boleh ego kalau kita layak untuk ego...huhuhu... kalau cakap berapi2, tapi x de perlaksanaan, itu ego yg kritikal... ego tak bertempat.. kalau org macam tu, baik penuhkan bilik anda dengan cermin, supaya boleh lihat sepuasnya luar dalam diri kita... fuhhhh... ni mana pulak kuar ayat cmni nih... ini bukan untuk korg yer.. ini peringatan untuk diri ku sendiri..huhuhu....

have a nice day buat pembaca2 semua... ( macam la ada org nak baca...hahaha...!!! ) x per... jgn putus asa... siapkan buku sebelum ada org yg sudi untuk membacanya... kan lebih elok camtu.. daripada memberi org buku tapi kosong di dalamnya.. hehehe... jauh merapu... balik pada landasan ...

As-salam....

No comments:

Post a Comment