Wednesday, July 20, 2011

.. MAAF...

As- salam.... 
..MAAF.... dah lama rasa nya tak menyebut ungkapan ini... kalau sebut pun, x tau ikhlas ke idok... sebenarnya, kita kena minta maaf & memaafkan orang lain setiap masa.. baru la jiwa kita tenang & bahagia slalu.. sebelum tidur, kena minta maaf dgn suami, utk yg dah berkahwin.. yg belum lg tu, jgn gegatal nk minta maaf dgn boifren.. minta maaf dgn mak ayah dulu sbb kita masih dibawah lindungan mak ayah.... 
satu tabiat suami ku yg paling aku suka & aku sanjung, dia akan cium dahi aku sblm dia tidur... setiap malam... di ulangi, setiap malam... walau camaner penat skali pun dia balik rumah, dia akan pastikan aku dapat ciuman kasih dia di dahi setiap malam...  hehe.. luv U always... 
dari semalam lagi, aku drive balik keja ala2 bersantai gitu... meter keta aku x naik dr 80..  itu pun, terasa cepatnya sampai rumah.. x puas lagi aku memikirkan benda2 yg aku mainkan di kepala ni... minggu ni kena g kursus.. dari hari khamis plak tu... huwaaaaaa....!!!! camaner dgn budak2... kecian dorg... maaf bebanyk sayang2 ku sekelian... mama kena kerja.. untuk kebaikan u all jugak.. mama tanak kemudia hari nanti u all salahkn mama sbb mama biarkan pemerintah u all menafikan hak u all... setiap kali mama terasa nk berenti, setiap kali itulah jugak macam2 isu dimainkan untuk menafikan hak u all di kemudian hari... x sanggup mama biarkn u all menderita kelak.. nk sekolah susah.. nk masuk universiti pun susah.. alahai.. ngeri mama memikirkan nya.. anak2 mama kecik2 & comei2 lagi.. u all x paham lg.. tp, mama akan pastikan u all menikmati apa yg mama perjuangkan.. huhuhu... tersyahdu pulak...

dan semalam, aku secara rasminya membiarkan diriku membuat keputusan yg paling rasional, demi kebahagiaan orang lain... tak baik untuk menumpang kebahagiaan org lain... ada org pernah berpesan, kalau aku buat mcm ni, aku akan menyesal dan dihantui perasaan itu sampai bila2.. tapi, siapa awak utk mengatakan mcm tu .. hidup saya, kebahagiaan saya, bukan di tangan awak...  balik pada tajuk di atas, sbb tu aku nk katakan maaf atas keputusan ini... bukan susah tapi tak mudah untuk aku lakukan... memang kita berkawan, tapi pahitnya, kalau telan boleh bawak maut wooo...huhuhu.. biarlah keadaan ini berlalu.. nanti lelama, kita akan okey dgn apa yg kita ada sekarang.. 

haduii... masa melalut & merapu dah abes... bagus jugak ada blog ni... boleh tulih je apa aku nk tulih... janji x fitnah orang, x maki orang... 2nd day kt ofis baru... ptg ni mesy dgn pegawai UMNO malaysia... saper ntah.. aku pun x kenal.. lps ni jumpa baru boleh kenal...
salam sayang buat semua... muahhh....

No comments:

Post a Comment